خانه > گنو/لینوکس, گنوم, اخبار > آینده گنوم

آینده گنوم


Gnome Logo

خوب ظاهرا کم‌کم گنوم می‌خواد از قیافه سادهٔ خودش، تبدیل به یک میزکار قشنگ‌تر بشه، گرچه اینطوری هم به نظر من قشنگه.

یک نفر پیشنهادی به تیم گنوم برای ادغام Zeitgeist و GNOME Activity Journal در ناتیلوس داده و یک ناتلیوس جدید طراحی کرده که خیلی قشنگه و فکر کنم تیم گنوم اینو قبول کنه. عکس زیر مربوط به طراحی جدیده که توسط Izo انجام شده است.

New Nautilus Mockup

خوب Zeitgeist و GNOME Activity Journal چی هستند؟

Zeitgeist کارش اینه که هر وقت کاربر از یک فایل استفاده کرد یا ویدیویی رو تماشا کرد یا عکسی رو ویرایش کرد یک تیک کنار اون فایل (البته یک خورده پیچیده‌تره!) میزنه و میشه گفت یک جوری کارهایی (Event) که می‌کنید رو لاگ می‌کنه.

GNOME Activity Journal در واقع یک frontend برای Zeitgeist محسوب میشه. برای این‌که بیشتر متوجه بشید می‌تونید ویدیویی که این‌جاست، رو ببینید.

این عکس هم مربوط به ترکیب ناتیلوس و Zeitgeist میشه. که Izo پیشنهاد داده است.

New Nautilus Zeitgeist

به نظر من میزکار آینده گنوم، زیبا و دوست‌داشتنی‌تر خواهد شد.

  1. Arash
    مارس 4, 2010 در 17:37

    L¡ke

  2. amin
    مارس 4, 2010 در 17:58

    wow very very good

  3. مارس 5, 2010 در 01:13

    منم که مدتیه به سمت کی‌دی ای مهاجرت کردم، به نظرم داره خیلی زیبا می‌شه !!

    البته می‌گن داره شبیه مک می شه اما من اصلا این حرف رو قبول ندارم!

    به خصوص ناتیلوس که مک اصلا چیزی به اسم فایل منیجر درست و حسابی نداره! که حالا بخواد ناتیلوس شبیهش رو بزنه:)

    • iceage2098
      مارس 5, 2010 در 01:49

      البته من گنوم رو دوست دارم و فعلا مهاجرتی در کار نیست.
      به نظر من گنوم ۳ بسیار میزکار پیشرفته‌ای خواهد شد. مخصوصا من از گنوم شل و Zeitgeist خوشم اومده.

  1. ژانویه 11, 2011 در 20:07

پاسخی بگذارید

