خانه > ویندوز, گنو/لینوکس, گنوم, اوبونتو > اوبونتویی شبیه ویندوز ۷

اوبونتویی شبیه ویندوز ۷


لوگوی آبی اوبونتو

قبلا که ویندوز کار می‌کردم وقتی سیستم‌عامل دوستامو نگاه می‌کردم همشون شبیه هم بود حداکثر فرقی که می‌کرند می‌کردند تموش تِمشون (Theme) بود.

اما این‌جا در دنیای آزاد گنو/لینوکس هر کدوم از دوستام سیستم‌عاملشون قیافش فرق داره این فرق کردن فقط در تم نیست در ظاهر برنامه‌ها، مثلا یک برنامه‌ای منو داشته باشه یا از منوی عمومی استفاده کنه یا این‌که یکی از استایل استارت ویندوز خوشش میاد و از اون استفاده می‌کنه یکم که بریم جلوتر می‌بینیم حتی میزکارها فرق می‌کنند دیگه فقط ظاهر کار نیست حتی رفتار کل محیط پنجره فرق می‌کنه. حتی تفاوت به جایی میرسه که یک نفر با محیط میزکار گنوم کار کرده باشه با محیط‌های میزکار دیگه حتی نتونه کار کنه و من این تفاوت و آزادی رو دوست دارم.

راستی افکت‌هایی که شما می‌تونید برای گنو/لینوکس داشته باشید رو یادم رفت بگم. پروژه‌ای به نام Compiz هست که افکت‌های بسیار حیرت‌انگیز ایجاد می‌کنه (البته که Compiz یک مدیر پنجره نیز هم هست). مطمئن باشید اگه اولین دفعه این افکت‌ها رو ببینید واقعا تعجب می‌کنید.

خوب و اما داستان ویندوز ۷ و اوبونتو چیه؟!

شخصی به نام juan jesus اومده گنوم رو تبدیل به ویندوز ۷ کرده البته ظاهر اون رو به همراه تمام آیکن‌ها و رنگ پنجره‌ها و …

وین‌اوبونتو

من خودم به شخصه اصلا علاقه‌ای به تم ویندوز ۷ ندارم چون به نظرم قشنگ نیست من خودم از elementary theme استفاده می‌کنم به نظر من واقعا این تم زیباست و همچنین آیکن‌های بسیار خوبی هم داره. البته کسانی که از تم ویندوز ۷ خوششون میاد می‌تونند به صفحهٔ تم در گنوم لوک برند و اون رو دانلود کنند.

اگر هم خواستید اطلاعات بیشتری در مورد این تم کسب کنید و همچنین عکس‌های بیشتری رو ببینید به این‌جا برید.

پوسته ویندوز ۷ برای گنوم در توزیع اوبونتو

  1. اوت 30, 2010 در 18:25

    بسی لذت بردیم در این سال سی ! 😀
    راستش یه اوبونتوی ۱۰.۰۴ واسه تست داشتم که روش نصب کردم. جل الخالق !!!
    به اهل خونه نشون دادم ، گفتن ویندوزه دیگه !!
    نظرتون چیه توزیعش کنیم بدیم بیرون یه‌کم ارزون‌تر از ویندوز ۷ ( مثلا ۱۰۰ تومن ) !!! 😀 😀

    قشنگ بود. بد نبود. ولی حالا هم اصلا به گرافیک KDE4 نمیرسه !

    • Hamed
      اوت 30, 2010 در 22:40

      من خودم اصلا از تم ویندوز ویستا و ۷ خوشم نمیاد. تم مورد علاقهٔ من elementary است. یک تم جذاب و دوست‌داشتنی 🙂

  2. سپتامبر 2, 2010 در 17:44

    به نظر من اینکه لینوکس و شبیه ویندوز بکنیم یه کم غیر منطقی به نظر میاد که یه چیزی رو بد بدونیم ولی بخوایم محیطمون رو شبیهش کنیم .
    ولی برای نشون دادن قدرت شخصی‌سازی و قابلیت تغغیر ظاهر در لینوکس خوبه

    • Hamed
      سپتامبر 2, 2010 در 18:18

      منم بیشتر هدفم نشون دادن قدرت شخصی‌سازی اون بود و البته من کسانی رو دیدم که علاقه‌ٔ زیادی به Theme ویندوز ۷ دارند!

  3. Umideath
    نوامبر 6, 2010 در 08:43

    درسته زیادد با اوبونتو کار نکردم و تازگیا افتادم تو خطِش، اما به نظر من محیط ویندوز واسه لینوکس(اوبونتو) خیلی بیریخت از آب در میاد 🙂

    • Hamed
      نوامبر 17, 2010 در 13:57

      شایدم در کل ویندوز بی‌ریخته! 🙂

  1. No trackbacks yet.

پاسخی بگذارید

