خانه > اُپرا > اپرا هم دارای افزونه خواهد شد

اپرا هم دارای افزونه خواهد شد


لوگوی اُپرا

خیلی از گروه‌ها در جهان کنفرانس‌های مختلفی را با هدفی خاص برگزار می‌کنند مثل کنفرانس Desktopsummit که ۶−۱۲ اوت ۲۰۱۱ در برلین آلمان برای اجتماع گنومی‌ها و کی‌دی‌ای‌ها برگزار خواهد شد. معمولا این کنفرانس‌ها خروجی‌های جالبی دارند، مانند کنفرانس دیروز اپرا به نام Up North Web که خروجی‌اش ایجاد افزونه‌ها در نسخهٔ بعدی مرورگر اپرا یعنی ۱۱ بود.

بله درسته بالاخره مرورگر اپرا بعد از مدت‌ها تصمیم میگیره که افزونه‌ها رو به این مرورگر اضافه کنه.

به یقین یکی از دلایل موفقیت فایرفاکس در بدست آوردن سهم بازار (بیش از ۲۹ درصد)، افزونه‌های کاربردی این مرورگره. بعد از موفقیت چشم‌گیر مرورگر کروم (بیش از ۱۱ درصد) حالا نوبت مرورگر اپرا است که سهم خودش از ۱٫۶ درصد بیشتر کند.

اُپرای مشکی

شرکت اُپرا (برخلاف شرکت مایکروسافت) یکی از شرکت‌هایی است که همیشه پیش‌قدم در استفاده از استانداردهای وب است.

با چه زبانی می‌توان برای مروگر اپرا افزونه نوشت؟

شما با استانداردهای وب یعنی CSS، HTML5 و جاوا اسکریپت به همراه API پشتیبانی‌شده توسط اپرا می‌توانید برای این مرورگر افزونه بنویسید.

درسته که من حمایت‌کنندهٔ نرم‌افزارهای آزاد هستم اما این دلیل نمیشه از نرم‌افزارهایی که:

۱- از استانداردها حمایت می‌کنند و خودشان در استانداردسازی مشارکت دارند

۲- برای تمام سیستم‌عامل‌ها نرم‌افزار خود را می‌سازند

۳- هیچ‌وقت حرکت‌های ضد رقابتی مثل مایکروسافت انجام نمی‌دهند

۴- از مزخرفی به نام software patent حمایت نمی‌کنند.

حمایت نکنم! منم به شما پیشنهاد می‌کنم از این شرکت‌ها حمایت کنید.

دسته‌ها:اُپرا
  1. اکتبر 15, 2010 در 17:22

    هیچ موقع با اپرا نتونستم راحت باشم. حس می کنم اجزائش رو با نخ و سوزن به هم دوختن! همچسن حسی دارم در موردش. Google Chrome رو ترجیح میدم.

    • Hamed
      اکتبر 15, 2010 در 20:14

      آره درست میگی، یه کاربری که از مرورگرهای دیگه‌ای مثل فایرفاکس یا کروم به اپرا مهاجرت کنه یه خورده واسش سخته. اما من که سال‌هایی با اپرا کار کرده‌بودم خیلی واسم سخت بود که بیام با فایرفاکس کار کنم اما به تدریج با فایرفاکس راحت شدم و دیگه واسم سخته از اپرا یا کروم استفاده کنم.

  2. اکتبر 15, 2010 در 19:05

    اپرا همیشه پیشگام بوده و معمولن اولین! اما در این زمینه خیلی احتیاط کرد و امیدوارم این چند سال وقفه باعث بشه با قدرت بالایی شروع به کار کنه و مثل فایرفاکس در زمینه افزونه ها ضعیف عمل نکنه

    • Hamed
      اکتبر 15, 2010 در 20:10

      من خودم از کاربرای قدیم اپرا بودم اما به دلیل نداشتن افزونه و وجود داشتن افزونه‌های خیلی عالی برای فایرفاکس،‌به فایرفاکس مهاجرت کردم. اما متوجه نشدم منظورت از این‌که فایرفاکس تو افزونه‌ها ضعیف عمل کرده یعنی چی؟

  1. No trackbacks yet.

پاسخی بگذارید

